Ikkatrs auto ir regulāri jākopj, lai to uzturētu labā tehniskā stāvoklī. Neviens nevēlas palikt ceļa vidū, tāpēc ir vērts parūpēties par savu auto! Lai lejupielādētu checklistu priekš sava auto pārbaudes spied šeit.
Lai nopirktu lietotu auto, kurš pēc tam nesabruks, ir vēlams kaut neliels zināšanu apjoms par automašīnām. Ja esi pilnīgi nezinošs, stipri rekomendējams vēlamo auto aizvest uz servisu pirms iegādes vai, braucot apskatīt auto paņemt līdzi kādu zinošu draugu. Ja esi zinošs, braucot apskatīt auto tāpat ieteicams paņemt līdzi kādu skeptisku draugu, kuram arī ir zināšanas par auto. Lai lejupielādētu checklistu priekš auto iegādes spied šeit.
Pirms došanās līdzi nepieciešams sagatavot salvetes, ar kurām pārbaudīt eļļas līmeni, krāsas biezuma mērītāju, lukturīti. Obligāti jāapskatās E-CSDD dati par doto auto, lai zinātu kādas problēmas auto ir bijušas, kas ir vai nav salabots un nobraukuma vēsturi. Ja vēlies iegādāties auto, kurš būs perfektā stāvoklī, ir vērts cilvēciski pajautāt telefona sarunā, kas auto ir labots un kas vēl jālabo, līdz auto būs izcils, lai netiktu bezmērķīgi tērēts laiks braucot un skatoties auto, kurš neatbilst Taviem kritērijiem.
Pārbaudot auto virsbūvi neaizmirsti pārbaudīt vai ir nelieli akmens izsisti caurumiņi auto motora pārsegā, uz priekšēja bufera, ap vējstiklu un vējstiklā. Pārbaudi vai durvīm nav apsistas kantes un vai lūka / nolaižamais jumts netek! Ja pērkat auto un vēlaties pārbaudīt vai tas ir krāsots, ir vērts izīrēt auto krāsas biezuma mērītāju! Aizmiglojusies luktura plastmasa nav sarežģīti atjaunojama, taču ir vitāla daļa tavai drošībai braucot diennakts tumšajā laikā. Kamēr pārbaudi virsbūvi, ir vērts pārbaudīt vai amortizācija ir labā stāvoklī un vai ritošā daļa nav sašķiebusies. Amortizāciju pārbauda uzspiežot virs katra rata un skatoties, vai nav ne pārāk stingrs, ne pārāk mīksts. Ritošo daļu iespējams pārbaudīt nomērot attālumu no riteņa līdz virsbūvei, piemēram no priekšējās riepas vadītāja pusē līdz spārnam riteņa ass līmenī(horizontāli pretī riteņa centram) (var ar lineālu, var ar pirkstu skaitu, piemēram, 3 pirksti) un pārbaudot vai otrā pusē priekšā attālums sakrīt. Tad to pašu izdara aizmugurē.
Auto apakšā skatoties noplūdes ņem vērā, ka ja auto iepriekš ir darbojies kondicionieris, tad ir normāli, ka zem tā veidosies ūdens peļķīte no notecējušā kondensāta. Ir būtiski pārbaudīt vai auto rāmis ir labā stāvoklī, jo tas satiksmes negadījumā tevi noturēs drošībā. Pārliecinies, ka grīdā neveidojas caurumi!
Pavisam vienkārši - visām gaismiņām ir jādeg un visiem lukturiem, stingri un bez brīvkustības, ir jāturas savā vietā! Ir vērts pārliecināties, ka auto lukturi atbilst ES standartiem, lai, ejot tehnisko apskati, nav sarūgtinājums par to, ka jāmaina lukturi.
Motoreļļai jābūt viendabīgai un tā nevar būt pilnīgi melna! Pārliecinies, ka eļļas līmenis ir normāls. Eļļas līmeni pārbauda izņemot mērstieni, kamēr motors ir izslēgts, notīrot to, ieliekot atpakaļ un izņemot atkal. Pajautā īpašniekam, kādu eļļu iepriekš lējis un kad veikta iepriekšējā apkope. Ja iepriekšējais īpašnieks nezina kāda motoreļļa ir automašīnā, un nekur nav uzlīmes, kur tas norādīts, pirms nākamās apkopes var pārbaudīt, kura motoreļļa ir nepieciešama jebkurā eļļu izplatītāju mājāslapā, piemēram, MOTUL. Pārliecinies, ka uz motora nav eļļas pleķi, it īpaši ap blīvējuma vietām. Transmisijas eļļu varēs pārbaudīt tikai un vienīgi, ja auto būs speciāls mērstienis. Pārliecinies, ka dzesēšanas šķidrumā, bremžu šķidrumā un stūres pastiprinātāja šķidrumā nav nekādi gruži un ka tas ir pareizā līmenī un nav saduļķojies. Motortelpu pārbaudot, ir relatīvi viegli arī pārbaudīt gaisa filtru, ja cilvēks saka, ka nesen veikta apkope, taču gaisa filtrā ir biezs slānis ar netīrumiem, pavisam iespējams, ka apkope ir veikta pārāk sen.
Pārbaudot interjeru ir jāatver katrs nodalījums, jāpārbauda visas gaismiņas salonā, un visas virsmas, jo, kaut arī salona stāvoklis nav rādītājs auto tehniskajam stāvoklim, tas norāda pārdevēja attieksmi pret auto. Pāršūt auto salonu vai veikt ķīmisko tīrīšanu tam ir dārgs prieks. Pārliecinies, ka nav ne aizlīmēta, ne izskrūvēta neviena brīdinājuma gaismiņa instrumentu panelī. To pārbauda pagriežot aizdedzes atslēgu, kā rezultātā instrumentu panelī vajadzētu iedegties visām brīdinājuma gaismiņām.
Elektroniku nepieciešams ļoti rūpīgi pārbaudīt, jo elektronikas remonti bieži vien ir ļoti sarežģīti, ja veic pats, vai ļoti dārgi, ja remontu veic pie meistara. Pārbaudi katru no podziņām un ekstrām, kuras vari atrast automašīnā.
Brauciens ir sarežģītākā lieta, kuru pārbaudīt, ja tiešām neko nesaproti no automašīnām. Ir 3 risinājumi. 1. Aizved auto uz servisu. 2. Pasauc līdzi draugu, kurš ļoti labi saprot un izjūt automašīnu. 3. Un ļoti neieteicamais risinājums ir paļauties, ka viss vienkārši ir kārtībā.
Ja auto pārdevējs šķiet apšaubāms cilvēks, vai ja tev vienkārši auto rada nedrošu sajūtu, atceries, ka labāk ir pagaidīt un nopirkt auto, ar kuru pēc tam tev patiks braukt un kurš nebūs jāremontē vēl viena auto vērtībā tikai tāpēc, ka iepriekšējais īpašnieks ir bijis paviršs. Veiksmi meklējumos!