Pulēšanas pastas un to atšķirības.

Auto virsbūve laika gaitā gūst mikroskrāpējumus un zaudē savu spīdumu. Lai to novērstu, auto virsbūvi iespējams pulēt, taču jāņem vērā, ka pulējot un it īpaši slīpējot virsbūves krāsu, tās biezums samazinās. Pirms virsbūves pucēšanas ir svarīgi pārliecināties par to, ka virskārta ir pietiekami bieza, citādi var izveidoties bojājumi.

Ieteikumi labākajam rezultātam pulējot

  • Katrai pulēšanas pastai lieto attiecīgās cietības pulēšanas ripu.
  • Bojāta pulēšanas ripa var veidot skrāpējumus, nevis izpulēt tos.
  • Ja virsma ir pārāk silta vai tiek izmantoti pārāk liels apgriezienu skaits, ir iespējams sabojāt krāsu pulēšanas procesā.
  • Pulējot ar raupjo pulēšanas pastu optimāli ir 1500-2500 apgriezienu, ar vidēja raupjuma pastu 1500-2000 apgriezienu, taču ar smalko pastu 1000-1500 apgriezienu. Katra ražotāja precei ieteicamie apgriezieni var atšķirties, tāpēc svarīgi sekot ražotāja instrukcijai.
  • Pulējot pie ieliekumiem, stūriem, plastmasas detaļām ir īpaši jāuzmanās, jo šajās vietas pulēšanas procesā ir viegli veikt bojājumus.
  • Virsmas pareiza sagatavošana ir vitāli nepieciešama labam rezultātam – tā ir kārtīgi jānomazgā un jāatpiķo, ja tas nepieciešams. Ja vēlies izlasīt pamācību kā noņemt bitumu no sava auto spied šeit.

Smilšpapīrs

P1000-P3000 raupjuma mitrumizturīgie smilšpapīri tiek izmantoti, lai koriģētu lakojuma vai krāsas virskārtas defektus. Šis solis ir nepieciešams, ja krāsai ir dziļi bojājumi, un šajā procesā tiek noslīpēta liela daļa virsbūves pārklājuma virskārtas. Slīpējot ir svarīgi atcerēties mainīt virzienu kurā slīpē, lai neveidotu skrāpējumus vienā virzienā, bet gūtu vienmērīgu un gludu pārklājumu. Ja bojājums ir izgājis cauri visam lakas un krāsas slānim, taču ir lokāls, piemēram, akmens izsists caurumiņš, to ir iespējams aizpildīt ar touch-up krāsu. Ja vēlies apskatīt pamācību kā lietot touch-up krāsas, spied šeit.

Raupjā pulēšanas pasta

Raupjā pulēšanas pasta – piemēram, Radex RDX-10, 3M 374, 815 vai 417 pastas, Koch Chemie H8 un H9 pastas, Meguiars 100 un 101, tiek izmantota, lai izpulētu skrāpējumus auto virsbūvē. Šīs pastas var arī izmantot, lai pulētu lukturus, ja tie ir samiglojušies. Ja vēlies apskatīt pamācību kā pulēt lukturus, spied šeit.

Vidēja raupjuma pulēšanas pasta

Radex RDX-23, 3M 375, Koch Chemie F6 un F5 pastas tiek izmantota, lai virsma iegūtu “spoguļa” efektu. Ja mašīnai ir dziļi bojājumi, un vēlies iegūt kvalitatīvāko rezultātu, vispirms nepieciešams auto nopulēt ar raupju pulēšanas pastu.

Smalkā pulēšanas pasta

Smalkā pulēšanas pasta jeb antihologramma – piemēram, Radex Anitholo, 3M 376 vai 349, Koch Chemie M3 un P3, kura noņem vissmalkākos bojājumus, “zaķīšus”, kur gaisma uz virsbūves virsmas lūzt nedaudz citādāk.

Viensoļa pulēšanas pasta

Viensoļa pulēšanas pasta – Radex ONE-STEP, KochChemie P6, ir pulēšanas pastas, kuras pulēšanas procesā “sabrūk” sākotnēji funkcionējot kā raupjās pulēšanas pastas, taču uz beigām izveidojot izteiktu spīdumu auto virsbūvei.

Vasks

Auto vasks – piemēram, Meguiars Yellow wax, Radex Protectice Glaze, Meguiars Hybrid Ceramic Wax, tiek uzklāts kā aizsargslānis, kurš atgrūž mitrumu, netīrumus kā arī rada krāsai dziļumu. Šie risinājumi ir aptuveni 6 mēnešus, taču šis laika periods atšķiras no konkrētās preces sastāva. Ja vēlies apskatīt pamācību kā uzklāt Meguiars Hybrid Ceramic Wax, ko ir iespējams izdarīt mājas apstākļos, spied šeit.

Keramiskais pārklājums

Keramiskais pārklājums – Piemēram, KochChemie 1K Nano Ceramic Coating, veido visblīvāko un visizturīgāko aizsargkārtu auto virsbūves krāsai, tas aizsargā auto pret karstumu, ķīmiskiem un mehāniskiem bojājumiem, atgrūž ūdeni. Tie ir noturīgi aptuveni gadu, taču noturības termiņš ir atkarīgs no apkartējās vides ietekmes un kopšanas biežuma un kvalitātes.